Mercers weltweit verwaltete Vermögen steigen weiter auf 321,4 Milliarden USD

Zürich, 01. Dezember 2020

Mercer gab heute bekannt, dass sein weltweit verwaltetes Vermögen (AuM) zum 30. September 2020321,4 Milliarden USD erreichte.

«Portfolios erfordern heute ein höheres Mass an Diversifizierung, was mehr Anlageklassen, mehr Investmentmanager und insgesamt mehr operatives Management erfordert. Diese gestiegene Komplexität, gepaart mit schwierigen Marktbedingungen und Gebührendruck, bedeutet auch, dass Anleger nach einem dynamischeren Ansatz für die Verwaltung von Portfolios suchen. All diese Anforderungen fördern das Interesse an Anlagelösungen in unserem gesamten Kundenstamm und auf dem breiteren Markt», so Mick Dempsey, Global Head, Investment Solutions/OCIO Services bei Mercer.

Auch in der Schweiz sind Investoren zunehmend daran interessiert, Investitionsprozesse und -entscheidungen auszulagern.

«Kleine und mittelgrosse Schweizer Pensionskassen können von der Anlagedelegation profitieren, z. B. in Form einer verbesserten Governance, effizienterer Anlageprozesse, deutlicher Kosteneinsparungen und besserer Risiko-Rendite-Ergebnisse durch stärker diversifizierte Portfolios und eine unabhängige Auswahl und Implementierung von Managern mit hohem Outperformance-Potenzial. Gleichzeitig kann der Stiftungsrat entscheiden, wie eng er sich weiterhin engagieren und wo er eigene Ressourcen für strategische Aufgaben nutzen möchtel», kommentiert Tobias Wolf, Head Advisory bei Mercer Schweiz.

«Auch grössere Einheiten profitieren von unabhängiger Expertise in spezifischen Anlageklassen. Eine Anlagedelegation kann auch ratsam sein, wenn es darum geht, in alternative Anlageklassen zu investieren, z. B. in den Privatmärkten, welche eine zusätzliche Diversifizierung bieten und es den Anlegern ermöglichen, von Illiquiditäts- und Komplexitätsprämien zu profitieren. Der Zugang zu den richtigen Managern und Jahrgängen kann jedoch schwierig sein, wenn ein Anleger z. B. nicht über die erforderliche Grösse oder die notwendigen Beziehungen verfügt. Die Zusammenarbeit mit einem globalen Partner kann zusätzliche Möglichkeiten eröffnen und ermöglicht in der Regel auch bessere Gebührenstrukturen aufgrund der globalen Grösse und Kaufkraft», fügt Matthieu Mougeot, Leiter Investment Solutions bei Mercer Schweiz, hinzu.

Bereits im März 2020 erreichte Mercer den ersten Platz in einem Ranking von Pensions & Investments2 mit Blick auf weltweit ausgelagertes, verwaltetes Vermögen. In einer separaten Umfrage des CIO-Magazins rangierte Mercer im März 20203 auch bei den weltweit verwalteten Vermögen auf dem ersten Platz. Pensions & Investments sieht Mercer bei den weltweit beratenen Assets zum 30. Juni 2020 ebenfalls auf dem ersten Platz4.

Wenn Sie mehr über die Dienstleistungen von Mercer im Bereich Investments & Retirement erfahren möchten, klicken Sie bitte hier. Wenn Sie mehr über unsere Investmentlösungen erfahren möchten, klicken Sie bitte hier.

Um ein kurzes Video von Mick Dempseys Einschätzung des Marktes für delegierte Investmentlösungen und der Navigation durch die COVID-19-Krise anzusehen, klicken Sie bitte hier.

Um ein kurzes Video von Rich Nuzum zu sehen, in dem er über die Bedeutung von Governance spricht, klicken Sie bitte hier.

Über Mercer (www.mercer.ch)

Mercer setzt sich dafür ein, die Zukunft mutig und intelligent zu gestalten – durch die Transformation der Arbeitswelt, eine Verbesserung von Vorsorge- und Investmentlösungen sowie durch den Einsatz für Gesundheit und Wohlergehen. Mit mehr als 25.000 Mitarbeitern in 44 Ländern ist Mercer in über 130 Ländern tätig. Mercer ist ein Tochterunternehmen von Marsh & McLennan (NYSE: MMC), dem führenden globalen Anbieter von professionellen Dienstleistungen zu den Themen Risiko, Strategie und HR − mit einem Jahresumsatz von 17 Mrd. USD und 76.000 Mitarbeitenden. Als Marktführer hilft Marsh & McLennan seinen Kunden, in einem immer dynamischeren und komplexeren Umfeld erfolgreich zu agieren. Zur Unternehmensgruppe gehören auch Marsh, Guy Carpenter und Oliver Wyman. Für weitere Informationen besuchen Sie uns auf www.mercer.ch oder folgen Sie uns auf Twitter @MercerSwiss

Über Mercer Global Investors Europe Ltd. (MGIE)

Mercer Global Investments Europe Limited ist einer der weltweit führenden Anbieter von Investment-Implementierungsdienstleistungen für institutionelle Investoren. Mercer berät Kunden weltweit zu Vermögenswerten in Höhe von 15 Billionen US-Dollar (Mercer, Juni 2019) und verwaltet Vermögenswerte in Höhe von über 321 Milliarden US-Dollar in Investmentlösungen (Mercer, Dezember 2020). Das Lösungsangebot von Mercer Investment Solutions, das traditionelle und alternative Anlageklassen einschliesslich privater Märkte, umfasst, stellt eine marktführende Lösung für das gesamte Spektrum des institutionellen Marktes dar.

In der Schweiz ist Mercer mit rund 80 Mitarbeitenden an den Standorten Zürich und Nyon vertreten. Die Schwerpunkte der Geschäftstätigkeit liegen in der Beratung von Unternehmen rund um die berufliche Vorsorge inkl. der Verwaltung von Versicherungsverträgen, Investments sowie Human-Capital-Strategien und Vergütung/Mobilität von Arbeitnehmenden.

Important Notices

References to Mercer shall be construed to include Mercer LLC and/or its associated companies.

© 2020 Mercer LLC. All rights reserved.

This contains confidential and proprietary information of Mercer and is intended for the exclusive use of the parties to whom it was provided by Mercer. Its content may not be modified, sold or otherwise provided, in whole or in part, to any other person or entity without Mercer's prior written permission.

Mercer does not provide tax or legal advice. You should contact your tax advisor, accountant and/or attorney before making any decisions with tax or legal implications.

This does not constitute an offer to purchase or sell any securities.

The findings, ratings and/or opinions expressed herein are the intellectual property of Mercer and are subject to change without notice. They are not intended to convey any guarantees as to the future performance of the investment products, asset classes or capital markets discussed.

For Mercer’s conflict of interest disclosures, contact your Mercer representative or see http://www.mercer.com/conflictsofinterest.

This does not contain investment advice relating to your particular circumstances. No investment decision should be made based on this information without first obtaining appropriate professional advice and considering your circumstances.  Mercer provides recommendations based on the particular client's circumstances, investment objectives and needs.  As such, investment results will vary and actual results may differ materially.

Past performance is no guarantee of future results.  The value of investments can go down as well as up, and you may not get back the amount you have invested. Investments denominated in a foreign currency will fluctuate with the value of the currency. Certain investments, such as securities issued by small capitalization, foreign and emerging market issuers, real property, and illiquid, leveraged or high-yield funds, carry additional risks that should be considered before choosing an investment manager or making an investment decision.

Expected Return

Actual performance may be lower or higher than the performance data quoted. Actual statistics may be lower or higher than the statistics quoted.  The expectations for the modelled portfolio are a compilation of return, volatility, and correlation expectations of the underlying asset classes.

Portfolio expectations are forward looking and reflective of Mercer’s Capital Market Assumptions, as defined by asset class and incorporating return, standard deviation, and correlations. Our process for setting asset class expected returns begins with developing an estimate of the long term normal level of economic growth and inflation. From these two key assumptions, we develop an estimate for corporate earnings growth and the natural level of interest rates. From these values, we can then determine the expected long term return of the core asset classes, equity and government bonds. We combine current valuations with our expectations for long term normal valuations and incorporate a reversion to normal valuations over a period of up to five years. Volatility and correlation assumptions are based more directly on historical experience except in cases in which the market environment has clearly changed.  Manager impact on performance is not incorporated into expectations.  The views expressed are provided for discussion purposes and do not provide any assurance or guarantee of future returns.

Not all services mentioned are available in all jurisdictions. Please contact your Mercer representative for more information.

Information contained herein may have been obtained from a range of third party sources. While the information is believed to be reliable, Mercer has not sought to verify it independently. As such, Mercer makes no representations or warranties as to the accuracy of the information presented and takes no responsibility or liability (including for indirect, consequential, or incidental damages) for any error, omission or inaccuracy in the data supplied by any third party.

Investment management and advisory services for U.S. clients are provided by Mercer Investments LLC (Mercer Investments). Mercer Investments LLC is registered to do business as “Mercer Investment Advisers LLC” in the following states: Arizona, California, Florida, Illinois, Kentucky, New Jersey, North Carolina, Oklahoma, Pennsylvania, Texas, and West Virginia; as “Mercer Investments LLC (Delaware)” in Georgia; as “Mercer Investments LLC of Delaware” in Louisiana; and “Mercer Investments LLC, a limited liability company of Delaware” in Oregon.  Mercer Investments LLC is a federally registered investment adviser under the Investment Advisers Act of 1940, as amended. Registration as an investment adviser does not imply a certain level of skill or training. The oral and written communications of an adviser provide you with information about which you determine to hire or retain an adviser. Mercer Investments’ Form ADV Part 2A & 2B can be obtained by written request directed to:  Compliance Department, Mercer Investments, 99 High Street, Boston, MA 02110.

Certain regulated services in Europe are provided by Mercer Global Investments Europe Limited and Mercer Limited.

Mercer Global Investments Europe Limited and Mercer Limited are regulated by the Central Bank of Ireland under the European Union (Markets in Financial Instruments) Regulation 2017, as an investment firm.  Registered officer: Charlotte House, Charlemont Street, Dublin 2, Ireland.  Registered in Ireland No. 416688.  Directors: Sylvia Cronin, Michael Dempsey, Tom Geraghty, Abhishek Krishan, Deborah Mintern, Bruce Rigby (British) and Vincent Sheridan. Mercer Limited is authorized and regulated by the Financial Conduct Authority. Registered in England and Wales No. 984275. Registered Office: 1 Tower Place West, Tower Place, London EC3R 5BU.

Investment management services for Canadian investors are provided by Mercer Global Investments Canada Limited.  Investment consulting services for Canadian investors are provided by Mercer (Canada) Limited.

1 Bei der Bereitstellung delegierter Anlagelösungen übt Mercer in der Regel die Anlagediskretion aus, indem wir im Namen der Kunden unabhängig Vermögensverwalter auswählen und beaufsichtigen. Bei den weltweit delegierten Vermögensdaten handelt es sich in erster Linie, aber nicht ausschliesslich, um diskretionäre Mandate.

https://researchcenter.pionline.com/v3/rankings/outsourcing-manager/datatable.  Pensions & Investments OCIO survey, worldwide discretionary assets under management as of March 30, 2020 as reported by each firm to P&I.

3 https://www.ai-cio.com/surveys/2020-outsourced-chief-investment-officer-survey/  ai-cio survey, worldwide discretionary assets under management as of March 30, 2020 as reported by each firm to ai-cio.

4 https://researchcenter.pionline.com/v3/rankings/consultant/datatable  Pension & Investments, AUA ranked by worldwide assets under advisement as of June 30, 2020 as reported by each firm to P&I.

Contact: